KESÄKOHTEENA VILNA

Toivekohteena on Liettuan pääkaupunki Vilna; yli 500.000 asukasta, keskilämpötila heinäkuussa 22,1°. Majoitukseen varatut 20 paikkaa täyttyvät tosi nopeasti. Ota yhteys ilmoittautumissihteeri Maritaan, marita.lundstrom@outlook.com tai 050 5915012.
Lähtö Helsingistä ma 17.7. klo 21.30 ja yöpyminen Viking XPRS -aluksella, paluu la 22.7. klo 20.30. Ajomatka 600 km sujuu helposti keväällä valmistuvalla Ivecon 25 paikkaisella, ilmastoidulla bussilla.
Mennessä vierailemme Ristien mäellä (+ 52 km) ja torstaina käymme 28 km päässä Trakain linnassa. Nyt keskitymme tutustumaan Vilnan moniin nähtävyyksiin (esittäkää käyntikohdetoiveita kuten ”vapaakaupunki” Užupis), iltapäivisin on aikaa omien ideoiden toteuttamiselle. Tarkempi ohjelma lähetetään 1.6.
Neljän tähden hotellina on erinomaisen sijainnin omaava Amberton katedraalin aukiolla, vanhan ja uuden kaupungin välissä, josta on lyhyt matka ydinkeskustaan.
Matkan hinta on 2 h-huoneessa 430 €, 1 h-huone (4 kpl) 580 €. Hintaan kuuluu aamiaiset, kiertoajelun opastus, Trakain pääsymaksu ja yhteinen iltapala Vilnan exlibrisklubista kutsuttavan 10 jäsenen kanssa.
Ennakko 100 € on maksettava 15.2. mennessä, varmista matkavakuutuksesi ja sen peruutusturva

Exlibrisillat Turussa

Exlibris Aboensis pitää säännöllisesti exlibrisillat Turussa kuukauden ensimmäisenä torstaina klo 17-19 TuNNKY:n salissa, Vähä-Hämeenkatu 12 a. Kesä-elokuussa kokouksia ei ole.

Tilaisuus alkaa kahvi/teetarjoilulla, jonka hinta on 2 €. Sen jälkeen todetaan lähiajan tapahtumat ja kerrotaan ajankohtaiset uutiset.

Yleensä mukaan on kutsuttu joku mielenkiintoinen taiteilija-, kirjailija- tai muu kulttuuripersoona vieraaksi ennen exlibristen vaihtoja. Neljä kertaa vuodessa illan päättää exlibrishuutokauppa. Lehden postitustalkoiden aikana ei muuta ohjelmaa ole.

Harrasta exlibriksiä -esite

Exlibris Aboensis ry jakaa järjestämissään tilaisuuksissa ilmaiseksi 12-sivuista, haitarimalliseksi taitettua esitettä.

NÄYTTELY JA NEUVONTAA TURUN TAIDE- JA ANTIIKKI-MESSUILLA  19. -20.3.

Esitteen taka- ja etukansi, 2014

Jäsenluettelo edistää vaihtoa

Exlibris Aboensis painattaa jäsenluettelon noin kolmen vuoden välein aina edellisen painoksen loputtua.

Luettelon saavat vain jäsenet, se ei ole myynnissä. Liittymislomaketta täyttäessään ja myöhemminkin jäsenellä on oikeus kieltää yhteystietojensa julkaisu. Luettelo on tarkoitettu edistämään jäsenistön keskinäistä yhteydenpitoa ja kirjeitse tapahtuvaa exlibristen vaihtoa.

Jäsen voi liittymisilmoitukseensa merkitä, että hän ei halua vaihtaa exlibriksiä ja sitä toivetta on kohteliasta noudattaa niin, ettei vaihtotarjouskirjeitä lähetetä.