4.1. EXLIBRISILTA

Exlibrisilta. To 4.1. klo 17 Turun NNKY:n huoneistossa. Kirjailijavieraana Marja Hartola, perinneruuan asiantuntija. Jatkona huutokauppa.

1.2. EXLIBRISILTA

Exlibrisilta to 1.2. klo 17 Turun NNKY:n huoneistossa. Lehden 101 postitustalkoot.

1.3. EXLIBRISILTA

Exlibrisilta to 1.3. klo 17 Turun NNKY:n huoneistossa. Taiteilijavierrana Heikki Aro. Jatkona huutokauppa.

14.3. KERÄILIJÄRISTEILY

Picnicristeilylle lähdetään ke 14.3. Paikkoja on 24 ja ne täytetään varausjärjestyksessä. Hinta on 50 e, joka maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä yhdistyksen tilille. Lähtö klo 8.45 m/s Amorellalla, laivan vaihto Maarianhaminassa, paluu m/s Viking Gracella. Hinta sisältää menomatkalla klo 9-14 seminaarin ja paluumatkalla buffetruokailun.

Ilmoittautuminen marita.lundstrom@outlook.com tai 0505915012

24.3. KEVÄTKOKOUS

Sääntömääräinen kevätkokous Helsingissä Didrichsenin taidemuseossa, Kuusilahdenkuja 1. Tilaisuus alkaa klo 15.00 museoon tutustumisella opastuksin. Jokainen suorittaa itse paikan päällä pääsymaksun 10 e.

Kahvitarjoilun vuoksi ilmoittauduttava   marita.lundstrom@outlook.com tai 0505915012

BALTIAN MATKA SUUNTAUTUU NARVAAN

Ajankohta varhaistui viikolla suunnitellusta. Samalla osoittautui, että jälleen kannattaa valita iltalähtö.
Ohjelma huomioi monipuolisuudellaan ensikertalaiset ja konkarit. Luvassa on inspiroivina kohteina ainakin luostari, kartanoita, museoita, vesiputouksia ja mikä parasta; mukavaa seuraa!
Torstai 7.6. Lähtö klo 18.30 Tallinkin m/s Europalla, poistuminen laivasta klo 08.00.
Perjantai 8.6. Ajomatka 120 km,  yö Rakveressa. Paljon kohteita.
La 9.6. Ajomatka 120 km. 2 yötä Narvassa.
Su 10.6. Opastettu kaupunkikierros Narvassa. Ajomatka 50 km.
Ma 11.6. Ajomatka 220 km. Paluu klo 16.30-18.30 Tallinkin m/s Star
Osallistujamäärä vaikuttaa hintaan, minimi 12 henkeä, 24 paikan pikkubussi. Matka ja majoitus 2 h huoneessa aamiaisin, arvio n. 300 € (1 h. huone n. +70 €).
Jokainen vastaa itse ateriakuluista ja pääsymaksuista. Esittäkää toiveita tutustumiskohteista.

Exlibrisillat Turussa

Exlibris Aboensis pitää säännöllisesti exlibrisillat Turussa kuukauden ensimmäisenä torstaina klo 17-19 TuNNKY:n salissa, Vähä-Hämeenkatu 12 a. Kesä-elokuussa kokouksia ei ole.

Tilaisuus alkaa kahvi/teetarjoilulla, jonka hinta on 2 €. Sen jälkeen todetaan lähiajan tapahtumat ja kerrotaan ajankohtaiset uutiset.

Yleensä mukaan on kutsuttu joku mielenkiintoinen taiteilija-, kirjailija- tai muu kulttuuripersoona vieraaksi ennen exlibristen vaihtoja. Neljä kertaa vuodessa illan päättää exlibrishuutokauppa. Lehden postitustalkoiden aikana ei muuta ohjelmaa ole.

Harrasta exlibriksiä -esite

Exlibris Aboensis ry jakaa järjestämissään tilaisuuksissa ilmaiseksi 12-sivuista, haitarimalliseksi taitettua esitettä.

NÄYTTELY JA NEUVONTAA TURUN TAIDE- JA ANTIIKKI-MESSUILLA  19. -20.3.

Esitteen taka- ja etukansi, 2014

Jäsenluettelo edistää vaihtoa

Exlibris Aboensis painattaa jäsenluettelon noin kolmen vuoden välein aina edellisen painoksen loputtua.

Luettelon saavat vain jäsenet, se ei ole myynnissä. Liittymislomaketta täyttäessään ja myöhemminkin jäsenellä on oikeus kieltää yhteystietojensa julkaisu. Luettelo on tarkoitettu edistämään jäsenistön keskinäistä yhteydenpitoa ja kirjeitse tapahtuvaa exlibristen vaihtoa.

Jäsen voi liittymisilmoitukseensa merkitä, että hän ei halua vaihtaa exlibriksiä ja sitä toivetta on kohteliasta noudattaa niin, ettei vaihtotarjouskirjeitä lähetetä.