Venäjä 2016

Exlibrismuseon miniatyyrikirjoja
Retkipäivä suuntautui kahteen luostariin
Turkin edustajat ja Kiinan nuoria

Exlibristien kv. järjestön kongressit pidetään parillisina vuosina, ne on järjestetty 1950-luvun alusta alkaen. Suomi oin ollut isäntänä kerran, 2012 Naantalissa.

Jäsenmaita on nyt 35, kun XXXVI kongressissa Venäjän Vologdassa hyväksyttiin mukaan Kreikka (10 jäsentä) ja Valko-Venäjä (n. 30 jäsentä). Yhdistyksiä on 44. Tapahtumaa edelsi kolmen päivän exlibristilaisuus Moskovassa. Venäjästä on 7.12. ilmestyvässä lehdessä 10 sivua.

Uusi pääsihteeri on jäsenemme Olli Ylönen, hän voitti Turkin Hasip Pektasin äänin 14-4. Luottamustehtävän toimikausi on kuusi vuotta.
Tshekki ilmoitti vuoden 2018 kongressin pitopaikkakunnaksi Prahan. Puheenjohtajaksi tuli Karel Urban.

Vuoden 2020 kongressi pidetään Englannin Cambridgessä, vastaehdokkaina olivat Turkin Alania ja Bulgarian Gabrovo. Äänet 13-5-3.
Ehdolla: 2022 USA, 2024 Kiina.